Ostukorv 0 items: 0,00 €

Search Site

Natur-o-Path - firma Interval OÜ virtuaalne esindus

Eesti Русский

Süsteem

Süsteemne lähenemine

Vaidyad õppisid tundma ja kirjeldasid ligikaudu 7 tuhandet erinevat taime, mille kohta on vanades traktaatides säilinud andmed. Nad ei teadnud mitte üksnes taimede koostist, vaid ka nende mõju; millal ja kus neid korjata, millise kuu faasi ajal, millisel hooajal, kuidas neid õigesti valmistada ja siduda.  Näiteks nad rääkisid, et kui võtta viis taime ning hakata ravimi valmistamise käigus neid erinevas järjekorras ühendama, on tulemuseks viis erinevat ühendit, viis sorti ravimeid. Järelikult võib nende abil mõjutada mitmesuguseid haigusi. Seega võib manipuleerida kümnete taimedega ning ravida sadu haigusi. Sama kehtib ka mineraalide ja metallide osas.

Homöopaatia ei tekkinud samuti keskajal, nagu väidavad lääne meedikud; selle lõid vaidyad palju varem.  Homoöpaatia, mis eksisteerib praegu, on vaid väike osa sellest, mis ta oli muistsetel aegadel. Nõelravimeetodeid kirjeldati juba Somaradjas, need pärinevad samuti aaria, mitte hiina tsivilisatsioonist. Hiinlased hakkasid sellega tõsisemalt tegelema umbes 4 tuhat aastat tagasi, ent vaidyad arendasid seda suunda juba tuhandeid aastaid enne neid ning teadmised olid suuremad. Kui hiinlased kasutavad üksnes sthuula kanaleid, siis vaidyad kasutasid nii sthuula- kui sukshmakanaleid (nada kanaleid), millest hiinlased midagi ei teadnud ning seega ka ei kirjutanud neist oma kaanonites (võib ka olla, et varjasid inimkonna eest).

Mis puutub kirurgiasse, siis vaidyad tegid keerulisi plastilisi ja neurokirurgilisi operatsioone. Seega, mille vaidyad lõid, muutus tegelikult juba meditsiinisüsteemiks. Vaiide hakati kutsuma ravitsejateks, tervendajateks.

Dhanvantari

 Seejärel, umbes 25 tuhat aastat tagasi saabus Maale Dhanvantari, ebaharilik isiksus, kellest sai ajurveda isa-looja. Ta saabus maale sellepärast, et muistsete vaidyade poolt tuhandete aastate jooksul kogutud ajurveda teadmisi kinnistada ja süstematiseerida. Siis loodigi Dhanvantari-samhita – esimene vanim teadaolev ajurveda kaanon. Hiljem lõid Dhanvantarist lähtuvad koolkonnad kaheksa meditsiinisuunda, mis oma olemuselt said nii Lääne kui Ida meditsiini allikateks. Juba meie ajastu algul tõlgiti kolm peamist ajurveda kaanonit (aga neid on kokku mitusada) – Tsharaka-samhita, Sushruga-samhita ja Ashtanga-hridaya-samhita – paljudesse maailma keeltesse – hiina, araabia, pärsia jt keeltesse. Ajurveda teadmised levisid ka Vahemeremaades ja Euroopas, rääkimata Edela-Aasiast. Niimoodi eksisteeris ajurveda muudetud kujul mingil ajal kõikjal. Ajurveda on kõigi muude meditsiinisüsteemide – tiibeti, hiina, kesk-aasia (Avicenna), pärsia, kreeka (Hippokrates) ja egiptuse – ema. Kuid alati tuleb meeles pidada, et ajurveda pole pelgalt meditsiin, vaid tema aluseks on filosoofiline kontseptsioon, mille üks alustaladest kõlab: haigus – see on inimese elukorralduse ja mõtete peegeldus.

Ajurveda kolm vaala

Veda kultuuri lahutamatu komponent ajurveda põhineb Sankhya filosoofilisel süsteemil, mis kirjeldab üksikasjalikult materiaalse maailma ehitust ja seadusi -- Djotishashastras, mis hõlmab astronoomiat, biokosmorütmoloogiat, astroloogiat ning vedanaturopaatial (haiguste ennetamine ja ravi looduslikud meetodid). Vedaastroloogia osutab inimese (mikrokosmose) seost ümbritseva maailmaga (makrokosmos). “Mis toimub ülalpool, toimub ka allpool”.

Astroloogia vaatleb taevakehi looduse astrokeemiliste objektidena, mis mõjutavad nii Maa atmosfääri kui kõike seda, mis selles leidub. Seda mõju vaadeldakse ajurveda muus osas -- Djotishashastras ehk biokosmorütmoloogias.

Vedanaturopaatia kirjeldab toiduainete, ravimtaimede ja mineraalide mitmesuguseid omadusi, kohaldades neid vanusele, soole, inimtüübile, elukohale, haigustele vastuvõtlikkusele, ööpäeva- ja hooajarütmidele. Ühes ajurveda kaanonis on öeldud: “Kõik, mis meid ümbritseb, on ravim, seda tuleb vaid ära tunda ja õigesti kasutada”. Vedanaturopaatia tunnistab inimesele individuaalset lähenemist. Ajurveda taimeretseptuuridel on mitmeosalised koostised, kus igal taimel on oma koht hierarhias lähtuvalt mingi mõju saavutamise soovist. Iga ravimtaim korjatakse vastavuses kosmiliste rütmidega. Valitakse vastav kuufaas, päev ja kellaaeg. Mõnd taime võib korjata vaid kaks-kolm päeva kuu jooksul või ainult päikesetõusu ajal, muul ajal nende efektiivsus langeb oluliselt. Arvestatakse ka asukoha iseloomu. Samal taimel, mis on korjatud metsast, aasalt, järve äärest, künkalt või soost, on erinevad omadused.

Ajurveda meditsiin tunnistab holistilist (terviklikku) lähenemist inimesele. See käsitleb kroonilisi haigusi süsteemsete vaevustena, mis tekivad paljude elundite kahjustuste tulemusel. Arst peab teadma meditsiini kõiki alajaotusi ning oskama aidata patsenti vaatamata sellele, kas ta on vanur või laps, mees või naine, kas kannatab süda või nahk. Igal inimesel peab olema üks raviarst, kes teaks põhjalikult tema probleeme ning jälgiks teda tema elu jooksul.


Ayurveda in Tallinn, Estonia | Ajurveda (Ajurveeda) Tallinnas, Eestis | Аюрведа в Таллинне, Эстония
Interval OÜ, Tuulemäe 5 - 309, 11411 Tallinn, Estonia. Tel. +372 600 1615. http://www.interval.ee - shop{a}interval.ee



AddMe